הרגלי שינה

הרגלי שינה

יצירת הרגלי שינה לתינוק 

לכל תינוק יש הרגלי שינה שונים. חלקם הולכים לישון אחרי ארוחת ערב או אמבטיה, אחרים מקבלים סיפור לפני השינה, יש כאלה שישנים עם שמיכה מיוחדת או מוצץ בפה ואחרים צריכים את השמיכי שלהם.

כאשר אין לתינוק הרגלי שינה קבועים, או כאשר הרגלי השינה אינם מעודדים שינה טובה ועמוקה, התינוק עלול לחוות קשיים בהירדמות, התעוררויות חוזרות ונשנות ולו”ז שינה מבולגן ובלתי ניתן לחיזוי. כדי להחזיר אותו לתלם, צריך ליצור אווירה נכונה לשינה איכותית באמצעות סדרת פעולות הנקראות בשפה הטיפוליץ “טקס שינה”. 

מהו טקס שינה, וכיצד יוצרים אותו?

טקס שינה הוא סדרה של פעולות שמטרתם ליצור אווירה של מעבר לשינה. טקס השינה יוצר מעבר הדרגתי אל תוך השינה, תוך שימוש בידע מדעי ופסיכולוגי שיש בידינו. זכרו הרגלי השינה של הילדים שלכם נקבעים ראשית ע”י האחראים עליהם – אתם, ההורים שלהם. אם הילדים חווים בעיות בתהליך ההירדמות, זוהי אחריותכם לשנות את הרגלי השינה של התינוק (איך לעזור לתינוק שלך לישון יותר טוב – מאמר כללית) ולדאוג לסביבה תומכת שינה בשעות הערב. ההתערבות צריכה להיעשות בכמה מישורים:

אוכל

מה שהתינוקות שלכם מכניסים אל הגוף שלהם לפני השינה משפיע בצורה משמעותית מאוד על הרגלי השינה שלהם. בטטה, קוואקר ובננה, לדוגמא, מעודדים ייצור מלטונין (הורמון השינה) ולכן הם נחשבים מרכיבים חשובים מאוד בארוחת ערב של תינוקות עם הפרעות שינה. מאכלים עמוסי סוכרים פשוטים, לעומת זאת, גורמים לתחושת עוררות ותזיזיתיות הפוגעים בתהליך המעבר לשינה.

אור ומכשירים אלקטרונים

עמעום האורות בשעה המובילה אל השינה היא חלק חשוב מאוד עבור טקס השינה. עמעום האור כולל הימנעות מטלוויזיה, טלפונים וטאבלטים ושימוש באורות צהובים ולא באורות פלורוסנט (אם אפשר).

תקשורת

חשוב לספר לילד שהגיע הזמן לישון, בצורה רגועה כחלק מהטקס. לדוגמא, כשנכנסים לאמבטיה להגיד “עושים אמבטיה לפני השינה”, אחרי שנכנסים לחדר מתלבשים בפיג’מות ומקפידים להסביר לתינוק שהוא עייף ולכן אנחנו מלבישים אותו בפיג’מות כדי שיוכל ללכת לישון. כאשר אתם עוזרים לתינוק שלכם להבין מה היא עייפות ואת הקשר בין עייפות לבין שינה, אתם מחברים אותו לתחושות הפיזיות שלו וכך הוא ילמד מעצמו מתי הוא עייף ויהיה לו קל יותר לעבור למצב שינה כאשר הוא מזהה את העייפות (הדרכת הורים לתינוקות).

הרגלי שינה לתינוקות, ומניעת התעוררות בלילה

הרגלי שינה לתינוק נוטים להיות עקביים לאורך היום. לדוגמא, תינוק שנרדם רק על הידיים לא יצליח להרדים את עצמו לאחר מכן לבד. אם תקפידו על שיטת הרדמה עקבית והדרגתית בכל פעם שהתינוק הולך לישון, תגלו מהר מאוד שזמן השינה נהיה רגוע וצפוי יותר, והתינוק מוכן ללכת לישון בלי מחאה כאשר הוא מתחיל לפהק או להרגיש עייף.

אם בכל זאת אתם מרגישים שאתם לא מצליחים ליצור טקס שינה לבד – זו לא בושה לפנות לעזרה! הרימו טלפון למספר 054-2340444 ויחד נעזור ליצור הרגלי שינה נכונים ומותאמים לתינוק שלכם.

שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
הרגלי שינה

אולי יעניין אותך גם

הדרכת הנקה | גמילת תינוקות

הדרכת הנקה

הדרכת הנקה – הנקה נכונה ונעימה הנקת יילוד היא אחד

תאמו פגישה עכשיו
שיחת ייעוץ ראשונה במתנה
הירשמו לניוזלטר